donderdag 29 oktober 2015

Zelfstandig werken

                                                         Zelfstandig werken


Natuurlijk, ook ik moet er aan geloven, nadat ik een hele tijd ben begeleid door Linda, mijn leermeester moet ik ook op eigen benen leren staan. De eerste keer toen het onderwerp alleen staan ter sprake kwam werd ik al meteen zenuwachtig, wat gaat me dan te wachten staan, op wie kan ik terug vallen als er wat gebeurd of als het opeens te druk word, krijg ik die verantwoording nou echt.

Achteraf, maakte ik me natuurlijk druk om niks, ze hadden het vertrouwen in me, ze wisten dat ik wist wat ik moest doen en dat het goed zou komen.

De eerste keer alleen opstarten, 's ochtends als eerste aankomen en alles gereed maken om de dag goed door te komen, de eerste keer had ik een hele checklist in mijn hoofd, dacht ik er steeds aan of ik er nog niks vergeten was, nadat ik meerdere keren had opgestart dacht ik bijna niet meer bij na, ik kreeg een routine in mijn werk.

Het gaf een goed gevoel om zelfstandig te mogen werken, zo weet je dat iedereen vertrouwen in je heeft, je weet dat de gasten tevreden zijn over je, ze zeggen het dan ook tegen je, je mag zelf het compliment in ontvangst nemen.

Doordat ik zelfstandig mocht werken heb ik mijn eigen goed kunnen ontwikkelen, ik heb daardoor veel geleerd, omdat je zelf beslissingen moet maken en vooruit moet denken.

Je leert het hele bedrijf echt tot in de puntjes kennen, je weet precies hoe laat je je voorbereidingen moet gaan treffen en alles klaar moet zetten voor het diner, je weet precies wat je allemaal moet gaan doen.

Uiteindelijk, kon ik mijn eigen niet meer voorstellen, om niet zelfstandig meer te mogen werken, het geeft echt een voldoening als je die dagen met succes afrond.

                                  

1 opmerking: