donderdag 29 oktober 2015

Solliciteren - nieuw leerbedrijf.

Helaas, iedereen moet er aan geloven, het vertrouwde bedrijf waar je een jaar hebt mogen werken ga je verlaten, je gaat een nieuwe kans tegemoet bij een nieuw leerbedrijf.

Zelf ben ik vroeg begonnen met het zoeken naar een nieuw leerbedrijf, dit komt, omdat ik zelf graag bij het Intercontinental Amstel hotel  zou willen gaan werken, dit is natuurlijk een bedrijf waar je ontzettend veel kan leren op een hoog niveau, wie wil dit nou niet?

Na een hele tijd zitten denken of ik het wel of niet zou doen heb ik uiteindelijk besloten om toch maar een kans proberen te wagen, wie niet waagt wie niet wint toch? Toen ik mijn sollicitatie de deur uit had gedaan had ik weinig hoop, want ja, vergeleken met het Amstel kom ik bij een heel klein restaurant vandaan.

Ik kreeg al vrij snel een mailtje terug, ze reageerden heel positief, ik mocht uiteindelijk op sollicitatie gesprek komen, we hebben het daar toen natuurlijk kort over mijn achtergrond gehad en waarom ik graag bij het Amstel zou willen werken, ik werd na het gesprek uitgenodigd om een dag mee te komen draaien in he La Rive.

De dag dat ik een avondje mee zou draaien in het La Rive was ik zo nerveus, ik wist niet wat me te wachten stond, ik heb die avond zo veel gezien van het restaurant en iedereen heeft me zo veel mogelijk uit willen leggen die avond, dat is ze aardig goed gelukt al zeg ik het zelf.

Tijdens deze avond heb ik mee gekeken in het restaurant om een beeld te krijgen van hoe alles werkt in het La Rive, ze werken er zo keurig en strak en alles lijkt gewoon perfect. De gerechten die geserveerd worden, zijn net kleine eetbare kunstwerken.

Ik had het nooit verwacht maar ik kreeg een telefoontje van het Amstel dat ik was aangenomen, ik werd er stil van, er gaat me nu echt een leerzaam jaar tegemoet.

Nu ik wist dat ik ben aangenomen, moest ik natuurlijk opzoek gaan naar mijn eigen plekje in Amsterdam, dit was nog niet zo  heel gemakkelijk om te vinden, maar ook dit is me gelukt.
Ik verheug me echt op de tijd bij het Amstel, ik verheug me op de kennis die ze me bij kunnen brengen, de werkwijze op alles eigenlijk.



                                    

1 opmerking: