donderdag 29 oktober 2015

Het eerste jaar, eind inzicht

Het eerste jaar van mijn opleiding HCEM en mijn eerste jaar bij het wapen zit er al weer bijna op, wat ging dit jaar snel voorbij.

In dit jaar heb ik bij het wapen zo veel geleerd, ik begon als iemand zonder ook maar enkele ervaring in de horeca, nu ben ik dankzij het wapen een gastvrouw in de dop.  Bij het wapen heb ik een fijne tijd gehad, ze hebben me veel geleerd en altijd goed ondersteunt, hier ben ik ze erg dankbaar voor.

Het wapen heeft me een kans gegeven, terwijl vele dit  niet aandurfde, het wapen heeft tijd in me gestoken, dankzij het wapen heb ik veel vakkennis opgedaan, hopelijk gaan ze de kennis die ze bezitten nog vele malen doorgeven en gaan ze iemand net zo blij maken als ze bij mijn hebben gedaan.

Het schooljaar zit er natuurlijk ook bijna op, ook op school heb ik veel bijgeleerd, voor theoretisch want het meeste leren we toch wel bij in de praktijk.
In het begin van het schooljaar had ik altijd alles keurig netjes op tijd af, aan het einde verliep dit iets minder soepel, dit is wel een wijze les voor me, ik zie in dat ik alles gewoon goed moet plannen en geen achterstand op moet lopen, want als je deze eenmaal hebt gaat er veel tijd in zitten om deze weer weg te werken, terwijl als je alles netjes bij houd moet dit goed te doen zijn.

Ik verheug me al op volgend, dit jaar heb ik mijn sociale hygiëne al gehaald, wat zal er voor volgend jaar allemaal op de planning staan, we krijgen zo veel kansen tijdens de opleiding, die moeten we met zijn allen goed gaan benutten.

Voor ik het weet zijn denk ik de 3 jaar dat ik voor HCEM op school zit voorbij, we gaan maar een dag in de week, daardoor gaat het natuurlijk ook sneller, maar toch als je het leuk hebt gaat de tijd natuurlijk snel,  dit is dit jaar wel gebleken.

Ik ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat, nieuw bedrijf, nieuwe kansen en hopelijk nog heel veel extra kennis uitbreiding.

1 opmerking: