zondag 25 oktober 2015

Leerbedrijf gevonden

ik hoor iedereen al in de les al praten over hun leerbedrijf, jammer genoeg duurde het bijna een maand voor dat ik daar over mee kon praten, maar nu kan ik ook eindelijk zeggen dat ik een leerbedrijf heb. Jammer genoeg kwam daar toch nog meer bij kijken dan ik dacht, want mijn leerbedrijf was niet erkend bij kenwerk, en omdat alles nog geregeld moest worden en ik ook al best laat was, heeft mijn werkgever snel alles moeten regelen. Gelukkig is dat helemaal goed gekomen en mag ik daar nu een heel jaar lang blijven werken! 

Ik werk nu bij het wapen van Ens, dit is een drie sterren restaurant die 2 zalen heeft en een café. Zelf vind ik het een geweldig bedrijf om bij te mogen werken, wat ik zelf erg leuk vind is dat we in het bedrijf werken met mensen met een beperking. Deze mensen komen doordeweeks en helpen ons met heel veel dingen.  In het begin vond ik het een beetje beangstigend om met deze mensen te werken, omdat ik bang was dat ik iets verkeerds zou zeggen tegen ze. Achteraf was dit helemaal nergens voor nodig, de mensen waren zelf zo spontaan dat voor dat ik het doorhad hele gesprekken met ze aan het voeren was. Deze mensen doen hun werk echt geweldig en nemen ons best veel werk uit handen. Daar mogen we ze wel dankbaar voor zijn.

Het was voor mijn wel even wennen het werk in de horeca, de eerste dag dat echt aan de gang ging had ik geen idee wat ik moest doen en wat me allemaal te wachten stond. Als mijn collega's die dag niet zo veel geduld hadden gehad met me had ik echt geen raad geweten. Hopelijk word dit een leuk jaar bij het wapen van Ens, in mijn blogs zal ik jullie op de hoogte houden hoe het allemaal gaat.

                                     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten