woensdag 12 oktober 2016

Thee proeven

Woensdag 7 September, de dag dat school weer start. Zelf ben ik er de eerste dag niet volledig bij, dit omdat ze op het werk een thee proeverij hebben geregeld waar ik graag bij wou zijn.

Zelf weet ik ongeveer wel welke theeën ik precies inschenk en hoe ik deze moet serveren, maar dit is puur theoretisch, ik heb mezelf nog niet echt verdiept in de smaken van de thee, uiteindelijk heeft me dit erg verbaast.

We hadden met zijn allen om half tien op het station afgesproken, zodat we om tien uur in kampen zouden zijn, we kwamen mooi optijd.

We gingen in Kampen op bezoek bij onze thee leverancier de Eenhoorn.

We werden hartelijk ontvangen door de werknemers van de Eenhoorn, we zijn de ochtend gestart met een kopje koffie en een koekje, daarna hebben we een rondleiding gekregen en werd ons verteld hoe je sigaren moest maken, deze worden hier ook in de winkel verkocht. Dit was zeer facinerend, vooral Tinus, de man van bijna 90 die met de hand de sigaren aan het rollen was en met vol trots zijn verhaal aan het vertellen was.

Na deze  rondleiding zijn wij meteen met de thee proeverij gestart, dit omdat wij maar beperkt de tijd hadden. Tijdens deze proeverij heb ik veel bij geleerd over de theeën en de zet methodes ervan. Het proeven van de theeën vond ik nog wel het meest interressant, dit omdat ik de meeste thee soorten nog niet had uitgeprobeerd.

Na de proeverij hadden de medewerkers van de eenhoorn nog een lunch voor ons klaar gemaakt met broodjes, salade en soep, dit was zeer attend, vooral omdat we eigenlijk nog maar een kwartiertje over hadden en hier niet op hadden gerekend.

De medewerkers van de Eenhoorn hebben een mooie dag voor ons opgezet, bedankt hiervoor!
                                        Afbeeldingsresultaat voor De eenhoorn kampen

1 opmerking:

  1. Ja, thee wordt steeds belangrijker en is ook een interessant thema voor foodpairing. Dat heb je dan ook maar weer mee gemaakt. Zo kom je er wel.

    BeantwoordenVerwijderen