woensdag 12 oktober 2016

Het eind is weer in zicht.

Het tweede jaarleer van mijn opleiding HCEM is alweer bijna aan zijn einde, het blijft me verbazen dat deze tijd weer zo snel voorbij gegaan is. Hoe komt dit toch? aan het begin
van een leerjaar begin ik zelf al weer helemaal te stressen want ik moet mijn huiswerk maken, werken, mijn huishouden en ik wil ook nog een beetje mijn sociale leven in tact houden. Aan het einde van het jaar blijkt dat ik me hier weer te druk over heb gemaakt want alles valt gewoon op zijn plek. Eerlijk is eerlijk de ene keer iets soepeler dan de andere keer, maar acht dat houd de spanning er een beetje in.

Zelf ben ik over dit schooljaar dus best tevreden, volgens mijn heb ik het aardig op orde. Ik heb dit keer mijn Lwp's netjes bijgehouden en op tijd ingeleverd. Dit moest ook wel, want als ik deze opdrachten niet af had kreeg ik ook niet mijn examen gastheerschap mee en die wou ik wel mee krijgen voor de vakantie. Het is gelukt ... uiteindelijk.

Helaas had ik dit jaar wel weer een "kleine" achterstand met het bloggen. Ik weet nog heel goed, dat ik aan het einde van mijn eerste leerjaar heb gezegd, tijdens mijn tweede leerjaar ga ik mijn blogs goed bijhouden en ga ik hier niet mee achterlopen... Dit is weer mislukt. Dat bloggen is niet zo mijn ding, ik weet nooit wat ik er nou precies in moet zetten? Wat is nou eigenlijk interessant om te lezen?
Hier ga ik nog wel achter komen. Zelf wil ik zeggen dat ik tijdens mijn laatste leerjaar echt goed ga bloggen en dat het dit jaar allemaal wel goed met die blogs, maar ik doe het dit keer gewoon niet, misschien dat het helpt en dat ik het dan in mijn laatste jaar juist wel bijhoud. Het zijn maar 15 blogs in een jaar? Het moet me vast wel lukken om 15 blogs te maken toch? aan het einde van mijn laatste leerjaar kom ik op dit onderwerp nog even terug, ik ben benieuwd wat ik er dan weer allemaal over kan vertellen.

Het derde leerjaar gaat nog wat worden, we gaan  het moeilijkste jaar tegemoet, althans dat denk ik persoonlijk, dit omdat we in dit jaar zoveel examens hebben. Dat gaat even flink in de boeken kruipen dus en veel verslagen en waarschijnlijk lange opdrachten maken worden, maar het is nog maar een jaartje en dan zit het er al weer op.

Ik kan het me nog niet voorstellen dat het laatste jaar er alweer aan gaat komen, over een jaar al klaar zijn met school?  Het idee alleen al, het is zo raar. Wat ga ik eigenlijk doen zodra ik mijn jaar heb afgerond en mijn diploma op zak heb? Ik heb nog geen idee, ik ga hier nog niet eens over nadenken. Eerst dit jaar nog maar doorkomen.

Zelf verheug ik me alweer op het nieuwe jaar, ik blijf nog een jaar bij de librije, ik ben daarom zeer benieuwd wat voor uitdagingen me allemaal nog te wachten staan.


                                              Afbeeldingsresultaat voor einde schooljaar




1 opmerking: