woensdag 12 oktober 2016

Externe dag De Librije.

Externe dagen ... Voor iedereen van de H14HB groep een dagje uit.

De externe dagen zijn dagen die door een van de studenten van de klas word georganiseerd.  tijdens deze dag gaan we dan een dag mee kijken op het leerbedrijf van de persoon die de externe dag heeft georganiseerd.

Zelf heb ik al meerdere malen van deze leerzame externe dagen mee mogen maken van klasgenootjes, maar ooit moest ik natuurlijk ook zelf aan de beurt komen.

We gaan in een jaar vier keer extern en op 7 April werd het mijn beurt, op deze dag  kwamen mijn klasgenootjes een dag met mee kijken hoe mijn werkplek nou was en hoe nou zo'n dag verloopt bij de Librije.

De externe dag zorgde nog voor genoeg extra werkzaamheden maar dit was de moeite waard, ik wou graag mijn klasgenootjes graag laten zien waar ik nu werkte en wat ik allemaal deed. Het werk wat we allemaal doen is zo verschillend dat het heel interessant is om eens met een ander mee te kijken.

De externe dag heb ik samen met de Maître Stefan en Therese voorbereid, mijn leermeester heeft mijn met de externe dag erg geholpen en is er gelukkig ook de hele dag bij geweest. Zonder hem was het niet gelukt denk ik.

De dag zag er als volgt uit:

- Ontvangst in de wijn bar met koffie en thee
- Rondleiding door de Librije
- Broodjes lunch met sappen
- Verschillende mondvermaakjes proeven
- Tartaar op de hand
- Wijnles door mijn leermeester Gert
- Vragen ronde studenten
- Presentatie over De Librije.

De dag startte om 10 uur en was rond 4 uur afgelopen. Hopelijk hebben mijn klasgenootjes zich vermaakt bij De Librije.

Zelf heb ik na deze dag nog even een avond mee geholpen, dit omdat we een erg drukke dag hadden. Michelle heeft deze avond toen ook nog meegeholpen, omdat we deze avond te weinig personeel hadden. Iedereen was dankbaar dat Michelle nog mee kon helpen en ze vonden dat ze het allemaal prima gedaan heeft.

Afbeeldingsresultaat voor Externe dag de Librije
Afbeeldingsresultaat voor Externe dag de Librije

1 opmerking: