woensdag 12 oktober 2016

Koningsdag 2016

27 April 2016, de dag dat onze koning Willem Alexander zijn verjaardag viert met het hele land. Dit jaar komt hij zijn verjaardag vieren in Zwolle. Hier gaan we natuurlijk met alle inwoners van zwolle een mooie dag van maken.

Deze dag gaat bestaan uit verschillende evenementen, een van deze evenementen is de parade. De parade word uitgevoerd midden in het centrum van Zwolle. In deze parade zal zien wat Zwolle zoal allemaal te bieden heeft, de horeca is hier ook een onderdeel van.

In Maart werd er tijdens de meeting voor het diner koningsdag ter sprake gelegd, dit omdat verschillende horeca bedrijven zijn benaderd om mee te helpen met de parade.  Restaurant De Librije was hier een bedrijf van.  Jonnie en Therese hadden zelfs de act voor de horeca bedacht. Ze vroegen tijdens de meeting of er ook personeel was die met deze parade mee zou willen helpen, nou wie wil dat toch niet? Zelf heb ik me toen ook kandidaat gesteld om mee te helpen.

Voor de parade hebben we nog eventjes moeten oefenen, we hebben voor de parade twee dagen geoefend. Een dag waren we bij de volledige oefening, nou ik kan zeggen, wachten duurt lang op zo'n moment. De tweede dag, de dag voor de parade zijn we alleen bij het repeteren geweest van onze act, dit omdat we ook nog gewoon moesten werken na het repeteren. De eerste dag hebben we in totaal 4 maal onze act gerepeteerd en de tweede dag nog maal twee keer, dit om het allemaal vlekkeloos te laten verlopen tijdens de parade.

Onze act bestond uit vrolijke muziek, zodra de muziek begon kwam chef aangereden samen met wat koks, ze waren helemaal verstopt onder houten kisten zodat niemand hun zag.  De mensen van de bediening stonden allemaal in de kerk te wachten op een seintje.

Tijdens de act kwamen chefs en de koks op een gegeven moment te voorschijn door alle kisten van de wagen af te duren, zodra dit gebeurde kregen wij ook een seintje om te gaan lopen, wij liepen met asperge soep door de act heen om deze uit te serveren. De verdere act bestond uit dansende tafels en gasten die aandacht vroegen.

De show was erg leuk, al vond ik de dag van de show toch wat spannend, dit omdat ik van te voren even moest helpen bij het ontbijt, ik ging zelf later de kant van de parade op. Toen ik in de richting van de stad liep, zag ik dat alles natuurlijk al was afgesloten, ik wist niet meer waar ik heen moest en ik was al aan de late kant. Zelf had ik de hoop al opgegeven tot chef me uiteindelijk rond zag lopen en me maar even heeft geholpen om naar binnen te komen. Ik was echt net op tijd nog om deel te nemen haha.

Het waren lange dagen voor koningsdag, dit omdat we na koningsdag ook nog een avond moesten werken, maar het was het wel waard, dit was weer een ervaring die ik niet snel zal vergeten.


                                                      

1 opmerking:

  1. was goed te zien op tv. Ook daar ben je dan maar weer bij. Wat een feest is dat bedrijf toch om te werken!

    BeantwoordenVerwijderen