woensdag 12 oktober 2016

2e kans

2e kans.

Ik heb de knoop doorgehakt en heb het hoofdstuk Amsterdam afgesloten. Toen ik dit hoofdstuk aan het afsluiten was heb ik al mijn best gedaan om een nieuw hoofdstuk op te bouwen. Dit nieuwe hoofdstuk ging natuurlijk niet zo gemakkelijk, want wie stopt er nou halve wege het schooljaar bij een leerbedrijf? Dit staat niet echt goed op je Cv en eventueel toekomstige leerbedrijven vinden het geen fijn idee dat een toekomstige leerling niet zijn jaar af zou maken.

Tijdens mijn lastige periode in Amsterdam ben ik gaan solliciteren bij veel verschillende leerbedrijven in de buurt waar mijn familie woont, in de Noordoostpolder. Alle leerbedrijven hadden al een leerling gevonden waar ze zeer tevreden over waren dus er was geen plekje meer vrij voor mijn.

Zelf had ik de stoute schoenen nog aangetrokken om te solliciteren bij restaurant De Librije, ik dacht dat ik hier geen schijn van kans zou maken, want het is natuurlijk het beste restaurant van Nederland die zullen vast geen plek vrij hebben voor iemand die zijn vorige leerbedrijf wil verlaten. Ze hebben mijn ongelijk daar in bewezen, ik mocht een avond met ze mee komen draaien om te kijken of ik in het team zou passen en om te kijken of ik mijn werkzaamheden goed uitvoerde.

Ik had de brigade van de Librije uitgelegd wat mijn situatie was en dat ik heimwee had, dit begrepen ze gelukkig. Na mijn meeloop avond zijn ze zo vrij geweest om me naar het station te brengen, dit omdat ik toen vanuit Amsterdam naar Zwolle was gereisd en natuurlijk ook weer terug moest. Tijdens het ritje naar het station werd me verteld dat ik aangenomen was, maar dat het lange dagen zouden gaan worden, nou dit vond ik geen enkel probleem.

Ik had mijn meeloop dag begin December, uiteindelijk ben ik 12 Januari gestart bij de Librije, dit omdat gemakkelijker uitkwam omdat dan de vakantie begon voor de medewerkers bij het La Rive.

Toen ik aangenomen was bij de Librije had ik het La Rive nog niet op de hoogte gesteld, dit heb ik eigenlijk achteraf gezien ook wel te lang uitgesteld, maar ik dacht dat ik op dat moment de juiste keuzes had gemaakt. Het La Rive baalde er van natuurlijk dat ik mijn jaar daar niet af wou maken, en waren zelf ook wel een beetje teleurgesteld toen ik vertelde dat ik al een ander leerbedrijf had gevonden.

Helaas was een gedeelte brigade niet overtuigd dat ik het zou gaan redden bij restaurant De Librije, dit omdat ik bij het La Rive alleen maar achter de schermen mocht werken, maar ik zal ze het tegendeel bewijzen.

Bij restaurant de Librije was het weer even een hele omschakeling maar ik was blij dat ik deze keuze heb gemaakt, ik voelde me op mijn gemak in het team en mocht gewoon lekker in het restaurant werken, dat is toch alles wat je wilt?

Persoonlijk vond ik het fijn dat ik ook weer terug in de buurt was van mijn familie, het idee dat ik ze op kon zoeken wanneer ik tijd had was zeker geen kwelling.


new beginning

1 opmerking: