woensdag 12 oktober 2016

Kaas proeverij

Kaas, in elk restaurant word het wel aangeboden en we weten allemaal ongeveer wel hoe en gemaakt moet worden, maar hoe diep gaat die kennis nou eigenlijk?

Eerlijk is eerlijk? Mijn kaas kennis was echt beneden de maat. Tuurlijk wist ik de basis, dit is iets wat je geleerd word op school, maar ja hoe verpak je kaas, hoe snijd je het en welke temperaturen horen bij welke kaas? En natuurlijk wat voor kaas is het en waar komt het vandaan?

Zelf had ik er ook niet over nagedacht dat er een volgorde zou zijn met kaas proeven, zelf had ik me er ook nog niet aan gewaagd om verder te gaan dan belegen Nederlandse kaas.

Wat heb ik hier een spijt van gekregen nadat ik mee ben gegaan naar de kaasproeverij die Bonna geregeld had bij onze kaasleverancier. Van jong & oude kaas, mozzarella, geit en blauwschimmel kazen, ik kan  ze allemaal wel omschrijven maar dan zou er geen eind meer aankomen. Wat heb ik veel kazen geproefd die dagen en wat waren ze toch lekker. Zelf keek ik altijd naar het uiterlijk van de kaas, zodra deze er niet echt lekker uit zag naar mijn idee wou ik het al niet eens proberen, maar schijn bedriegt ... het uiterlijk doet er natuurlijk helemaal niks toe.

Tijdens deze dag hebben we met het team heerlijke kazen geprobeerd met bijpassende  wijnen, veel gelachen en vooral een leerzame dag gehad die we niet snel meer gaan vergeten.

Bedankt Bonna en Bourgondisch life style!.






1 opmerking:

  1. Bonna heeft het vak ook bij Landstede geleerd dus dat zit wel goed. Mooi dat je dit meemaakt. What a ride!

    BeantwoordenVerwijderen