woensdag 14 juni 2017

SDEN 2

Wijnoorkonde

SDEN / SWEN 2

Deze cursus is voor liefhebbers en vakmensen in de horeca en wijnhandel.
Na afloop beschikt u over de basiskennis van wijn
en de vaardigheden die nodig zijn om eenvoudige adviezen te kunnen geven bij een eerste en/of operationele functie in een winkel of restaurant.
Na het afronden van deze cursus, kunt u het officieel erkende examen doen en de ‘Wijnoorkonde’ behalen (SDEN / SWEN 2).

De inhoud van de cursus:
  • Leren proeven en beoordelen
  • Verbreden van uw eigen smaak
  • Kennis van de belangrijkste druivenrassen, wijnbouw, wijn bereiding en wijnwetgeving
  • Leren begrijpen van etiketten
  • Basiskennis van het combineren van wijn en spijs
  • Basiskennis van de meest bekende wijnlanden en wijnstreken

Bij mijn op school werd de mogelijkheid aangeboden om deze cursus te volgen. Persoonlijk vind ik dat als je in de horeca werkt je een basis kennis moet hebben van de wijnen. Daarom ben ik ook deze cursus gaan volgen. 

Deze cursus werd gegeven op Donderdagochtend op school. Normaal ga ik alleen op de woensdag naar school. Dit werd dus wel even wat lastiger voor mijn omdat er extra veel tijd in ging zitten. Ik ben blij dat ik dit er voor over heb gehad. De lessen die ik kreeg over de wijnen en de wijnwereld was zo leerzaam. Ik had dit voor geen goud willen missen. Het heeft voor mijn echt mijn ogen geopend. De wijnwereld is zo interessant en er komt zoveel bij kijken ... ik wil hier nog zo veel meer over gaan leren. Dit ga ik daarom dan ook maar doen.

Gelukkig ben ik dan ook geslaagd voor dit examen. Zodra ik niet geslaagd was had ik er ook niet verder mee kunnen gaan.

Zelf  ga ik nu verder voor mijn SDEN 3, dit wil ik graag gaan doen met de Peter Klosse opleiding. Dit omdat deze man me erg inspireert en hij met passie bezig is in het vak.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten