woensdag 14 juni 2017

BHV

BHV betekent bedrijfshulpverlening en is de hulp die wordt verleend bij incidenten in uw bedrijf, die de veiligheid en de gezondheid van uw werknemers en andere aanwezigen bedreigen.

De bedrijfshulpverleners (BHV’ers) zorgen ervoor dat letsel en schade zoveel mogelijk wordt voorkomen en beperkt. In de Arbowet is opgenomen dat bedrijven verplicht zijn om maatregelen te treffen op het gebied van BHV. Iedere werkgever is verplicht goed voorbereid te zijn op ongevallen, brand en ontruiming. Hierbij moet hij zich laten ondersteunen door deskundige BHV’ers.

Op school werd er ons de kans geboden om een BHV cursus te volgen. Deze kans heb ik dus ook maar met  beide handen aangenomen. Voor deze cursus moesten we eerst een online theorie cursus volgen van 6 uur.

Tijdens deze online theorie cursus hebben we alles wat je voor bhv moet weten geleerd in de theorie. tijdens deze cursus moesten we ook toetsen maken en halen. Deze moest je halen want als je deze niet gehaald had mocht je niet deelnemen aan de cursus dag op school.

Gelukkig heb ik deze toetsen gehaald en mocht ik mee doen aan deze cursus dag. Deze cursus dag was best lang en erg intensief. We zijn de ochtend vroeg begonnen om 9 uur met het oefenen van de praktijkvaardigheden, hierna hebben wij ook examen hierin gedaan. Na het oefenen op de praktijk zijn we brandjes gaan blussen. Dit vond ik persoonlijk erg lastig omdat er je natuurlijk wel de goede brandblusser bij de juiste brand moet gebruiken.

Na het brandjes blussen zijn we terug gegaan naar de les, we kregen namelijk nog twee theorie examens, deze moest je halen om te slagen voor je BHV.

Deze examens heb ik uiteindelijk geslaagd met 3 keer een 9 en een keer een 7 als examen uitslag.

Hier ben ik dan ook erg tevreden mee en mag ik nu ook zeggen dat ik een BHVer ben. Het geeft een goed gevoel om mensen te kunnen helpen wanneer dit nodig kan zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten